Monday, September 17, 2007

5 hari berposyer..

masuk ari nie dah 5 ari kita berposyer, kejapnyer.. pejam celik pejam celik dah 5 ari.. last weekend gua balik Parit (Kg owang umah gua).. sesaper yang tak tau, Parit tue terletak kat Perak Darul Ridzuan.. seronok gakz sesekali layan puasa kat kampung nie.. tapi ari siang agak bosan sket arr.. rasa lama jerk waktu siang tue.. maybe pasal takde per2 aktiviti kot.. gua balik ngan Jan, Arina ngan Abg ipar dan Kak Ipar gua.. so memandangkan keta Abg ipar gua agak besar sket (Naza Citra), gua pun numpang jer arr.. tak yah sesusah nak bawak 2 keta.. gerak dari KL petang Jumaat, ari Jumaat tue pun gua dah tak gi kijer pun.. entah naper, rasa malas giler nak gi kijer.. so nunggu Jan balik kije jer arr.. Arina pun sungguhpun gua cuti, gua still antar ke baby sitter, bukan bermakna gua malas nak jaga.. cuma kurang rajin ajer.. tapi time petang gua amik awal sket arr.. wakkakakakakak.. so gerak Jumaat malam tue, pas berbuka.. Abg ipar gua bawak laju tahap cipan nyer.. kol 11++ dah sampai Parit.. standard gua merembat outstation Ipoh - KL.. wakakkakak.. sampai kampung semua kelaparan, abis nasik kat umah opah kitorang bedal.. esok nyer kitorang spent satu ari kat kampung, tapi pasal takde per2 aktiviti.. semua pakat2 layan tv ajer.. nasib baik ler petang tue ade citer hindustan, Har Dil Jo Pyar Karega.. layan kan jerk arr.. dari tak wat per2.. wakakkakakak.. Waktu berbuka bapak meriah, bermacam macam lauk terhidang, semua lauk2 kampung.. antara lauk2 yang gua nengok opah gua masak.. kangkong masak selamba campak2 dalam kuali, ayam masak merah masak tak berperasaan, ikan kembung masak taucu.. pastu ade pengat pisang, kueh gula melaka.. mende2 nie semua kalau kat KL belik ajerk.. nie home made.. pergh.. nie jerk antara salah satu sebab yang bleh meyakinkan gua, dok kampung lagik best dari dok bandar.. ahaks..
Air plak spesel, ari tue gua minum air bandung + ais krim soda + betik jalo (mentimun cina).. gua pun tak sure samade lu orang penah dengar ker tak pasal betik tue.. tapi memang wujud.. bentuk cam betik.. dalam bijik kat tengah sebijik cam betik.. kaler putih cam honey dew.. bau pun cam honey dew.. menurut kater mak long gua, benda tue agak rare sket nak jumpa.. kiranyer special item ler tue.. biasanya area2 yang dekat ngan bendang jerk ade mender nie.. kekekkekeke
So malam tue pas berbuka + sessi membedal, kitorang pun bertolak balik KL.. sampai KL kol 11++.. balik umah Jan ngan Arina kepenatan terus tido.. gua plak layan PS2 sampai kol 10 pagi esok nyer.. So ngan itu gua dah membuktikan game gua leh main lebih dari 7 jam straight tanpa overheat.. (at least tu reason gua kasik kat Jan arr.. akakkaka)
So, begitulah berakhirnya weekend gua yang lepas..

1 Comments:

Blogger Zan said...

happy ending gak citer lu nih....

5:02 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home